wycieczki 2013-2014 Drukuj Email

Wycieczka na Pomorze Gdańskie

W dniach od 11-13 czerwca uczniowie starszych klas wyjechali na wycieczke szkolną. Program był bogaty: Szymbark, Będomin, Łeba, Słowiński Park Narodowy, Swarzewo, Hel, Gdynia, Gdańsk, Malbork, Gniew,  miejsca noclegów - atrakcyjne i pogoda dopisała.
 sam_6035.jpg - 85.07 Kb sam_6059.jpg - 114.10 Kb
sam_6142.jpg - 127.43 Kb sam_6077.jpg - 82.66 Kb

sam_6088.jpg - 123.46 Kb sam_6097.jpg - 120.35 Kb

Lekcja w muzeum
4 marca dzieci z oddziału przedszkolnego i II klasy naszej szkoły wzięły udział we wspaniałych zajęciach przygotowanych przez pracowników Muzeum Regionalnego w Wągrowcu. Zwiedziliśmy wystawę „Konik na biegunach”, na której mogliśmy zobaczyć domowe zabawki, oraz poznać sposoby spędzania wolnego czasu przez naszych rodziców i dziadków. Lepiliśmy gliniane naczynia, które dzieci mogły zabrać do domu a na końcu naszej wyprawy zwiedziliśmy Klasztor i Farę. Było wspaniale!

dscf5301.jpg - 145.36 Kb dscf5303.jpg - 159.72 Kb

Wycieczka klasowa

WYCIECZKA DO CUKIERNI
28.11.2013r. dzieci z odziału przedszkolnego i uczniowie pierwszej klasy naszej szkoły gościły w cukierni KRÓLEWSKA
w Wągrowcu. Spotkanie z pracownikami zakładu było bardzo pouczające. Najpierw razem z Panią przewodnik mieliśmy okazję
zobaczyć jak po kolei powstają słodkie przysmaki. Potem dekorowaliśmy pierniki czekoladową polewą i kolorową posypką a
następnie mogliśmy zadawać wiele pytań dotyczących zawodu cukiernika.Wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni. Na pożegnanie
otrzymaliśmy paczki ze słodkościami i kolorowe balony. Mamy nadzieję , że jeszcze wrócimy w gościnne progi cukierni.

Czterodniowa wycieczka do Krakowa, Częstochowy, Wieliczki, Oświęcimia, Wadowic, Zakopanego i Pienińskiego Parku Narodowego

w ramach projektu : PRZYJAŹŃ Z CAŁYM ŚWIATEM ZACZYNA SIĘ  OD PRZYJAŹNI Z NAJBLIŻSZYM OTOCZENIEM - wrzesień 2013 r. http://www.spsienno.pl/projekty.html
2.2.053.dolina koscieliska.jpg - 157.22 Kb 3.1.049.krakow.jpg - 69.80 Kb

Sobota 24 maja była dniem, w którym odbyła się ostatnia wycieczka w ramach projektu"Przyjaźń z całym światem zaczyna się od przyjaźni z najbliższym otoczeniem". W projekcie tym brali udział uczniowie z czterech klas szóstych szkół gminy Wągrowiec, którzy już niedługo rozpoczną wspólnie naukę w gimnazjum. Jednym z celów projektu była ich integracja. Po jesiennych wycieczkach do Małopolski i w Tatry oraz po Szlaku Piastowskim przyszedł czas na gminę Wągrowiec. Tym razem odbyliśmy podróż szlakiem atrakcyjnych miejsc naszej najbliższej małej ojczyzny. Zwiedziliśmy pałac Moszczeńskich w Wiatrowie, Wagórze Łakińskiego, drewniany kościół w Tarnowie Pałuckim, gotycki kościół pocysterski w Łeknie oraz średniowieczną zabudowę miejscowości, wiatrak holenderski i ścieżkę edukacyjną w Bracholinie oraz pałac Grabowskich i kościół św. Katarzyny w Grylewie. Wycieczka, która była okazją do integracji i dobrej zabawy, a także poznania naszej  gminy - jej walorów i topografii, zakończyła się ogniskiem w Kamienicy oraz wspólną zabawą w miejscowych obiektach rekreacyjnych.

W piątek 23 maja uczniowie klas 4-6 związani z projektem Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan udali się do Wągrowca, by tam, w Miejskiej Bibliotece Publicznej wziąć udział w lekcjach multimedialnych poświęconych sylwetkom Powstańców Wielkopolskich z Wągrowca oraz Franciszka Łakińskiego. Wizyta w bibliotece była okazją do zaznajomienia się z ofertą placówki, załozenia karty czytelnika czy wymiany książek. Po posileniu się lodami udaliśmy się na OSIR, by tam spędzić aktywnie czas siłowni plenerowej.

W dniu 17 maja chłopcy z klas 5-6 biorący udział w projekcie Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan pojechali na wycieczkę rowerową do szkoły w Łaziskach. Naszym celem było uzyskanie informacji o patronie szkoły - rotmistrzu Franciszku Łakińskim, którego biogram opracowujemy do Encyklopedii.  Zostaliśmy bardzo mile przyjęci przez uczniów klasy VI i jej wychowawczynię -  polonistkę panią Renatę Brząkowską. W miłej atmosferze, przy ciasteczkach poznawaliśmy sylwetkę Łakińskiego. Następnie wspólnie pojechaliśmy rowerami na Łakinę, by tam przypomnieć sobie miejsca związane z tą ciekawą postacią i wspólnie odśpiewać hymn szkoły w Łaziskach przy  grobowcu rotmistrza.